CON Docenten
Chen X. (Xiran)
Xiran woont al meer dan twintig jaar in Nederland. Zij spreekt zowel Nederlands, Mandarijn als Kantonees vloeiend, en zij zet deze talen effectief in om het leerproces en de communicatie in de klas te bevorderen. Als moeder begrijpt zij de behoefte van en uitdaging voor de kinderen in een leerproces heel goed. Met haar diepgaande kennis van zowel de Chinese als de Nederlandse cultuur, streeft zij ernaar een leeromgeving te creëren die stimulerend en resultaatgericht is.
Du K. (Kexin)
Kexin studeerde Engelse Taal en Literatuur aan de Universiteit voor Internationale Betrekkingen in Beijing. Ze vervolgde haar studie met een research master in taalkunde aan de Universiteit Utrecht. Op dit moment werkt ze als PhD in taalkunde aan het Utrecht Institute of Linguistics (Universiteit Utrecht). Naast haar studie is Kexin ook docente Chinese taal en cultuur.
Gao Y. (Yixin)
Yixin studeerde af aan de VU Amsterdam met een masterdiploma economie en werkte als docent Engels. Zij behandelt haar leerlingen altijd met liefde, geduld, gelijkheid en respect, waarbij ze multimedia en spelletjes in de klas gebruikt om het leren plezierig te maken. Yixin houdt van reizen en heeft 80% van China bezocht en is altijd geïnteresseerd geweest in de geschiedenis en geografie van China. Zij hoopt dat leerlingen in haar klas China kunnen visualiseren door geografie.
Gao Z. (Zhilei)
Zhilei is afgestudeerd aan de Universiteit van Utrecht en heeft een schat aan onderwijservaring. Ze heeft ooit gediend als docent Engels aan Beijing New Oriental school. Ze heeft een passie voor de traditionele Chinese cultuur en heeft 20 jaar lang het Chinese traditionele instrument, de pipa, bestudeerd en bespeeld. Ze gelooft dat een goede docent de enthousiasme van studenten voor leren kan aanwakkeren. Door slim gebruik te maken van spelletjes kunnen de studenten verworven taalvaardigheden versterken. Hierdoor zullen studenten nog meer de charme van de Chinese taal en cultuur waarderen in een ontspannen en plezierige sfeer.
Huang N. (Ning)
Ning studeerde af aan de Guangxi Universiteit voor Financiën en Economie. Zij houdt van de Chinese cultuur en bereidt de lessen zorgvuldig voor. Huang Ning heeft liefde, geduld en doorzettingsvermogen voor kinderen. Ze geeft les in overeenstemming met hun vaardigheden, zodat elke leerling volledig begrip en zorg kan krijgen. Tegelijkertijd besteedt ze ook veel aandacht aan het cultiveren van de algemene ontwikkeling en intellectuele vaardigheden van leerlingen. Huang Ning is een goede lerares die leerlingen en ouders vertrouwen.
Jia Z. (Zhiyun)
Zhiyun komt uit Beijing en is afgestudeerd aan de Radboud Universiteit met een master in Internationaal Management. Zij woont twintig jaar in Nederland en heeft veel interesse in de traditionele Chinese cultuur. Zij behandelt ook veel aspecten van de Chinese cultuur tijdens het lesgeven, zoals respect voor je ouders, enz. Zhiyun denkt positief en zij is heel geduldig. Ze hoopt dat leerlingen naast het Chinees leren, ook de Chinese cultuur kunnen waarderen en een zelfverzekerde persoonlijkheid kunnen ontwikkelen.
Jin N. (Nan / Anna)
Nan is afgestudeerd aan Zhoukou Normal University en zij is in het bezit van het certificaat “Mandarin Proficiency Level 2A” en van het certificaat “Vakdocent Chinees”. Voordat zij naar Nederland kwam, gaf zij al zes jaar Chinese les aan niet-Chinezen. Zowel volwassen zakenlieden als kinderen zijn zeer tevreden met haar lessen. Bovendien heeft zij ook veel ervaring met het organiseren van het Chinese zomerkamp voor buitenlandse studenten. Zij hoopt dat de leerlingen, met haar begeleiding, de Chinese taal graag en goed zullen leren.
Li J. (Jiaxin)
Jiaxin is afgestudeerd in Bestuurs- en organisatiekunde aan de Universiteit Utrecht. Ze werkt momenteel als software engineer bij KPN. Ze houdt ervan om de Chinese cultuur en Chinese lesmethoden in haar dagelijks leven op te bouwen, en ze zet zich in om de erkenning en interesse van studenten voor de Chinese cultuur te stimuleren tijdens het lesgeven. Ze gelooft in: je kunt een leerling een dag een les leren, maar als je zijn nieuwsgierigheid weet te creëren, zal hij het leerproces voor altijd voortzetten.
Li J. (Jing)
Jing is geboren in Shanghai en woont ruim 20 jaar in Nederland. Zij spreekt vloeiend Chinees, Japans en Nederlands en weet heel goed wat een kind wil. Zij is liefdevol en heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Met behulp van spelletjes, liedjes, knutselwerk en video zorgt juf Jing dat de kinderen steeds nieuwsgieriger worden en haar graag na willen zeggen. Op deze manier leren zij in een ontspannen sfeer eenvoudige dagelijkse conversaties. Juf Jing gelooft: als je het leuk vindt, leer je het snelst!
Li K. (Kun)
Li kun is afgestudeerd aan de Universiteit van Groningen met een Bachelor in economie en bedrijfseconomie. Ze is een hartelijke, vriendelijke lerares met een goed gevoel voor humor, die goed is in het stimuleren van creatief denken in de klas. Lesgeven geeft haar de geweldige mogelijkheid om te leren, en bij te leren met haar studenten. Li Kun deelt deze prachtige ervaring en diverse culturen graag met mensen van alle leeftijden.
Li N. (Na / Jackie)
Jackie is afgestudeerd aan de universiteit van Tilburg. In 2023 heeft zij het Internationale Certificate for Teachers of Chinese behaald. Zij spreekt Chinees, Engels en Nederlands. Zij heeft verschillende hobby’s en houdt van kinderen. Zij is een toegewijde lerares Chinees en promotor van de Chinese cultuur. Jackie woont al meer dan 20 jaar in Nederland. Zij begrijpt het cultuurverschil tussen China en Nederland. Zij begrijpt ook de moeilijkheden voor overzeese Chinese kinderen bij het leren van Chinees en kan de kinderen daarbij goed helpen.
Liu Y. (Yanchao)
Yanchao is afgestudeerd aan de Jilin University of Finance and Economics. Zij heeft haar Master Degree in Human Resource Management and Development behaald aan de University of Manchester. Ze is communicatief vaardig, ook met de kinderen. Zij hoopt dat alle kinderen met de Chinese afkomst gaan zien hoe mooi de Chinese taal is en daardoor meer begrip voor de Chinese cultuur krijgen en trots zijn op de Chinese taal.
Ma Y. (Yujing)
Yujing studeerde af aan de Universiteit van Beijing en doet nu een Ph.D. aan de Vrije Universiteit Amsterdam op het gebied van Urban Ecosystem Services. Ze is ruimdenkend en vrolijk, en zij heeft ruime ervaring in een-op-een bijles en groepslessen. Verder is zij in het bezit van het certificaat "Mandarin Proficiency Level 2A”. Ze is goed in het gebruik van multimediasoftware en inspireert studenten om actief het Chinees te leren.
Niu C. (Chenxi)
Chenxi studeerde af aan het Instituut voor Onderwijs, UCL. In 2023 werd zij een gekwalificeerd lerares in Engeland. Ze heeft een grote interesse in de taalontwikkeling van kinderen en kinderpsychologie. Ze gelooft dat motivatie en consistentie een belangrijke rol spelen bij de beheersing van het Mandarijn. Daarom gebruikt ze positieve onderwijsstrategieën in haar lessen, die zijn afgestemd op de leerbehoeften van elk kind.
Peng X. (Xiaojing)
Xiaojing komt uit Shandong, en zij heeft tijdens haar studie het certificaat "Mandarin Proficiency Level 2A" behaald. Zij heeft meerder talen zoals Japans en Duits gestudeerd. Graag wil zij haar eigen ervaring op het gebied van het leren van een vreemde taal met haar leerlingen delen en hen helpen de Chinese taal en cultuur te begrijpen.
Ruan Z. (Zhenzhen)
Zhenzhen is afgestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam. Zij heeft een tweedegraads lesbevoegdheid in het vak wiskunde. Zij is de mentor van een examenklas en geeft wiskunde aan middelbare school leerlingen. Zhenzhen heeft een rijke leservaring op het gebied van Chinees en Nederlands. In 2017 en 2018 nam zij deel aan de Chinese Vakdocent training bij de universiteit in Xian en Guangzhou en hier heeft zij het certificaat van het hoogste niveau gehaald.
Wang Q. (Qin)
Wang Qin studeerde af aan de Beijing Foreign Studies University. Ze heeft een Chinees docentencertificaat, een internationaal docentencertificaat en een certificaat "Mandarin Proficiency Level 2A". Sinds 2009 is ze begonnen met het lesgeven en ze heeft een rijke leservaring. Zij is verantwoordelijk, zorgzaam en empathisch voor studenten en is zeer geliefd door haar studenten. Haar onderwijsfilosofie: is denk als kind en geeft les met plezier en laat de Chinese cultuur de wereld verlichten!
Wang Y. (Yu)
Yu is in China geboren en groeide op in Hong Kong. Zij beheerst de Chinese taal in het manderijns en cantonees. Zij heeft als docente manderijn in Hong Kong les gegeven. Nadat ze zich vestigde in Nederland begreep ze, dat het heel belangrijk is, dat je als Chinees zijnde de Chinese taal moet kunnen. Zij vindt dat bij het opvoeden van kinderen het belangrijk is dat je tegelijkertijd ook de normen en waarden meegeeft.
Yi P. (Pengzhen)
Pengzhen is afgestudeerd aan Dezhou College. Zij heeft in 2024 deelgenomen aan Docentvaarigheden Training op Qingdao Universiteit. Ook heeft zij deelgenomen aan de Montessori leermethode training en hiervan het certificaat behaald. Gelet op de verschillende periode van de psychologische ontwikkeling van de kinderen, kan zij de interesse van de kinderen in het leren stimuleren door spelletjes en muziek, etc. De sfeer in haar klas is altijd vrolijk en leuk.
Yu M. (Min)
Min komt uit Beijing. Ze heeft meer dan tien jaar ervaring in het onderwijzen van Chinese taal voor volwassenen en kinderen. Haar motto is "Leren in geluk, leren gelukkig maken." Plezier hebben is de bron van het blijven leren. Ze hoopt dat kinderen de charme van de Chinese cultuur en de diepgang van de Chinese taal kunnen ervaren.
Yu P. (Ping)
Ping komt uit Henan en heeft ervaring als kleuterjuf in Beijing. Zij is liefdevol en heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Zij observeert en respecteert graag ieder kind, en probeert hierdoor hen zo veel mogelijk te begrijpen. Zij helpt de kinderen de Chinese taal te ontwikkelen op een spelende en interactieve manier, zodat de kinderen ook plezier kunnen maken bij het leren.
Zhang C. (Chang)
Chang komt oorspronkelijk uit Suzhou China. Na afstuderen aan de Jiangsu University heeft zij 4 jaar in een Duits bedrijf gewerkt. In 2001 kwam ze naar Nederland. Na meer dan 10 jaar werken in het bedrijfsleven, ontdekte ze dat ze veel gelukkiger is om met kinderen te werken. Sinds 2015 studeerde zij Toegepaste Psychologie en Holistische Kindertherapie. Ze vindt het leuk om de kinderen op een speelse en vrolijke manier les te geven. Ze hoopt dat de wekelijkse cursus Chinees een deel wordt van hun herinnering aan een gelukkige jeugd.
Zhang J. (Juan)
Zhang Juan is afgestudeerd aan de Shanghai Jiao Tong Universiteit. Vanuit haar liefde voor het lesgeven nam ze deel aan de training “docent Chinees als vreemde taal” en behaalde ze het vergevorderd certificaat in 2020. Haar manier van het lesgeven is ontspannen en levendig, wat geliefd is bij haar studenten. Zij is goed in het inspireren van haar leerlingen en hun te stimuleren om zelfstandig te leren.
Zhang R. (Rui)
Zhang Rui komt uit Henan en heeft meerdere jaren ervaring op de kleuterschool. Ze heeft een vrolijke persoonlijkheid en kan goed communiceren met kinderen. Ze hoopt dat kinderen met plezier Chinees kunnen leren, bijvoorbeeld door middel van allerlei spelletjes. Ze heeft zelf ervaring met het leren van meerdere talen en ze hoopt de kinderen te kunnen begeleiden m.b.t. het begrijpen van de Chinese cultuur.
Zhao J. (Jing)
Jing is afgestudeerd aan Shandong Normal University. Zij woont bijna 20 jaar in Nederland en kent de cultuurverschillen tussen China en Nederland heel goed. In 2020 heeft zij IPA International Chinese Teacher Qualification Certificate, high level” behaald. Zij heeft ook Chinese les gegeven aan de kinderen van groep 8. Jing is zeer liefdevol en geduldig. Zij is goed in het ontdekken van sterke punten van kinderen en zij kan hen aanmoedigen om door te gaan met het leren van de Chinese taal.
Zhu J. (Jieyun)
Jieyun is afgestudeerd aan Shanghai Universiteit en ze heeft jaren voor een Amerikaans bedrijf gewerkt. Ze is goed in interactie met de studenten door het integreren van multimedia en spelletjes in haar onderwijs. Hierbij kunnen de leerlingen de woordenschat leren en ook plezier hebben. Ze is van mening dat spelenderwijs leren een stimulans is voor het leren van Chinees en hoopt dat alle kinderen in een goede sfeer het Chinees willen leren.